top of page

ניהול רשימת משימות ושאר ירקות 🥬🌶

אם אתם רוצים להיות יעילים עבדו מתוך רשימות. יש לנו נטייה לשכוח דברים, אבל רשימות נשארות לתמיד, הן מזכירות לנו את כל מה שיש לעשות, ועוזרות לנו לתעדף.

בעידן הטכנולוגי מאוד קל לייצר רשימת משימות, קיימות בחנות האפליקציות יותר מ 238 פתרונות, אתם רק צריכים לבחור אחת שמתאימה לכם. אם דף ועט עובדים לכם טוב יותר השתמשו במחברת המחולקת בצורה מיטבית.


תוכלו למצוא כאן סרטון הסבר כיצד ניתן לנהל את מחברת המשימות שלכם: https://bit.ly/2YtaTyQ


אך לא פחות חשוב מהכלים היא הפילוסופיה וההרגלים שלכם - ניהול משימות נכון מתחיל בהבנה מהם היתרונות בניהולן וכיצד הן משפרות את העשייה שלכם כדי לקדם את היעדים והמטרות שהצבתם לעצמכם.


תכנון מייצג את הרמה הגבוה ביותר של לקיחת אחריות ולכן אנשים שמתכננים יותר מצליחים יותר – מאילון מאסק ועד סטיב ג׳ובס, כולם התנהלו מתוך רשימות והקדישו זמן לתכנונם. ברמה הפרקטית, זה מאוד פשוט – כתבו את הדברים שאתם רוצים לעשות ותעדפו אותם.


תוכלו למצוא כאן סרטון קצר המסביר כיצד לתעדף משימות בצורה מאוד פשוטה: https://bit.ly/39txDoZ


התמדה היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות אפקטיבית ופרודוקטיבית, כמו בחדר כושר, רוצים קוביות בבטן? מותניים צרות? לרדת משקל? – צריך להתאמן!


גם אם תכננו את רשימת המשימות שלכם כמו שצריך יצוצו מלכודות זמן במהלך היום - הם ימשכו אתכם לכיוונים לא מתוכננים. לכן, חשוב שנהיה מאוד קפדנים ונדע להבדיל בין ״שודדי הזמן״ ושינויים נחוצים. אם באופן שיטתי אתם דוחים פעולות חשובות או ״נגררים״ לתוך משימות קלות, ברור לכם שנדבקתם ב-״שפעת הדחיינות״.


עם זאת, התאמה לשינויים הכרחיים לא סותרת תכנון וסדר, חוסר הגמישות היא המלכודת שלא תאפשר לכם להשתפר ולכוון טוב יותר את מעשיכם.


חשוב שתהיו מודעים לתאריכי היעד של הפרויקטים בהם אתם לוקחים חלק. החזיקו רשימה כזו – שם פרויקט ותאריך סיום, וטוב יותר עם תכלו לעדכן גם את מספר ימי העבודה שנותרו לסיומו. אפשר להכין גיליון אלקטרוני עם נוסחה פשוטה רק חשוב לזכור להביט בו אחת ליום, רצוי במהלך התכנון היומי.


בתמונה: רשימת תאריכי היעד לפרויקטים ואירועים חשובים.



bottom of page